criptolizis

08-02-2010
akasha16
Nu este medic/terapeut
akasha16
1.mai apar si acum RAA si glomerulonefrica poststreptococica? am citit ca tratate corect cu antibioticele care exista acum, nu mai pot aparea astfel de complicatii..
2 daca mai pot aparea, la cat timp dupa puseu acut? 3-4 sapt maxim sau pe timp nedeterminat?
3. primul meu episod de amigdalita a fost in vara lui 2008, cand, nefiind intr-o zona f populata si cu suficiente cadre medicale, am ajuns sa tratez in faza avansata o amigdalita pultacee( cred ca era deja flegmon!!, aveam trismus, sialoree..); apoi au mai urmat 2 pusee nu f grave(nu cred ca erau forme purulente, doar o jena si inflamate in gat care nu treceau, pe un oarecare fond febril) in primavara si vara 2009, toate tratate cu antibiotice.
4. acum mi-a aparut cazeum in cripte. ganglionii sunt usor mariti...alte simptome nu am..paote din cauza vremii reci de afara..vagi dureri de articulatie.
sunt studenta la stomatologie. si in urma examenului dl sarafoleanu, mi-a spus ca trebuie sa mi faca criptolizis cu laser. cu ce ma ajuta aceasta terapie? in afara ca nu se mai poate acumula puroiul in cripte?
a zis ca nu e nevioe de amigdalectomie daca nu am simptome de RAA (m-a intrebat doar daca ma dor incheieturile)...
acum nush cum sa procedez...ma gandesc ca dupa criptolizis sa imi fac si un vsh/aslo.peste cateva sapt...sa ma asigur sa nu am vreo complicatie...va rog sa ma ajutati cu un sfat!

de asemenea, am observat in ultima perioada ca mi-au aparut un fel de cosuri mai mari pe fata si in zona gatului..e posibil sa fie tot de la streptococ? cele de pe gat sunt parca la nivelul ganglionilor.

Va multumesc mult.
12 comentarii
0
08-02-2010, ora 17:28
Dr. Flueraru Valeriu
ORL - Otorinolaringologie, Pascani
Dr. Flueraru Valeriu
1. DA mai apar
2. termenul tine de fiecare persoana in parte.. mai corect de sistemul sau imunitar
3.4.. sa instalat deja o inflamatie cronica a amigdalelor.. cu infectie in cripte.