Sunt medicii constienti de efectele emotionale ale acneei?

01-07-2008
cattomlin
Nu este medic/terapeut
cattomlin
Buna. nu am mai intrat de mult pe acest site dar in seara asta am ajuns din intamplare.Nu stiu cum s-a facut dar in ultimul timp am reusit sa tin cat de cat acneea sub contro si am tot amanat inceperea tratemnului cum roccutane.Eu am mai folosit roaccutane in urma cu 4 ani si atunci rezultatatele au fost foarte bune dar dupa incetarea tratamentului am avut iar problema.Acum sunt disperat, descurajat si deprimat caci de ani de zile ma lupt sa fiu si eu un om normal.Sunt foarte frustrat ca din cauza asa tre sa renunt la mult:nu pot sa merg undeva ca nu mai simt bine.Nici nu-mi vine sa mai ies din casa, nici nu mai fac asta de ceva vreme.Cred o sa raman si fara loc de munca dar parca nu-mi mai pasa de nimic caci si asa viata mea e un calvar.Simt ca nimeni nu ma intelege, nu mai pot discuta cu nimeni, sunt foarte nervos. Lumea nu stie ce consecinte grave poate avea aceasta boala pe plan psihic.E cumplit, nici medicii nu stiu asta.Ultima data cand am fost la dermatolog mi-a spus cu asa o seninatate ca nu mai stie ce sa-mi dea ca mi-a dat tot ce se putea.Cu alte cuvinte s-a spalat pe maini si nici ca-i pasa. Am tot auzit de tratementul cu laser Dye.Se spune ca e eficient dar scump.Eu unul asa da oricat de mult daca as stii ca voi scapa o data pentru totdeauna de acnee.Vreau si eu sa pot trai normal, fara complexe si grija fetei.OFFFFFFFFFFFF!Nu mai pot !
Dar pana va veni si ziua asta(daca va veni vre-o data ) efectele emotionale ma macina cumplit.
Efecte emotionale...
Oamenii care sufera de acnee, de cele mai multe ori se acuza pe ei insusi, deoarece nu inteleg boala. Destramarea miturilor despre acnee, va poate ajuta sa intelegeti cauzele bolii si sa luati masuri pentru controlarea acestei afectiuni.
Acneea are un impact important asupra modului in care o persoana "vede" viata:
retragerea din mediul social
> respect de sine scazut
> incredere in sine scazuta