Esofagita de reflux cronica?

18-08-2013
Mihai P
Nu este medic/terapeut
Mihai P
Buna ziua,

Numele meu este Mihai P, am 20 de ani si sunt student la UPB.

M-am abonat la acest forum in speranta ca ma puteti ajuta cu cateva sfaturi, sugestii si eventual raspunsuri la intrebarile mele privind boala de care sufar de ceva timp.

In vara anului 2011 au aparut primele simtome de reflux gastric, in urma unui regim alimentar haotic si a consumului de alcool, cafea, tigari (tigara si cafeaua pe stomacul gol, tigara imediat dupa masa, mancam cand imi aduceam aminte, etc.). Medicul de familie m-a calmat cu un tratament de o saptamana (emanera-esomeprazol + debridat + motilium) care a functionat mai bine decat ma asteptam.

Problema insa a reaparut dupa cateva luni, intrucat nu am tinut un regim alimentar adecvat - obisnuiam sa mananc fast-food, junk-food - astfel ca am inceput sa iau esomeprazol pe cont propriu, observand ca are efect, fara a mai cere sfatul medicului.
Aceasta automedicatie s-a repetat de cateva ori: de fiecare data simptomele treceau in cateva zile, dar reveneau in cateva saptamani. Prin simptome ma refer la senzatia de arsura in caput pieptului, senzatie puternica de jena/indigestie, prezenta pe tot parcursul zilei si mult intensificata dupa mese, dar si lipsa poftei de mancare.

Observand ca ceva nu e in regula, am mai facut o vizita la medicul de familie, care m-a trimis la analize - helicobacterul a iesit negativ - dupa care mi-a dat un tratament de 3 saptamani omeprazol 40 mg, motlium, debridat si regim alimentar (in primavara anului 2012) pe care l-am urmat cu strictete dar fara vreun rezultat.

Am inceput sa fiu dependent de omeprazol. Durerile erau din ce in ce mai suparatoare, reveneau imediat ce intrerupeam administrarea medicamentului, perioada de recidiva se scurtase la cateva zile (2-3 zile). Devenise deja o problema care imi ocupa tot timpul.