revin despre aslo valori

28-08-2009
jamelia
Nu este medic/terapeut
jamelia
acum am listat rezultatul analizei aslo cantitativ si este de...16
intervalul de referinta este 200 UI/ml
stie cineva ce inseamna asta?
1 comentarii
0
03-09-2009, ora 12:43
Dr. Enescu Dumitru Marius
Ortopedie si traumatologie, Constanta
Dr. Enescu Dumitru Marius
Stimata Doamna,
Desi nu sunt medic de laborator, incerc sa va ofer unele indrumari.
Analiza despre care intrebati este legata de infectiile cu streptococi, mai ales la copii. Bacteriile numite Streptococcus sunt de mai multe feluri, fiind capabile ca, in afara banalei infectii faringiene sau la nivelul pielii, sa induca la un interval de 2-3 saptamani afectarea inimii si a articulatiilor sau a rinichilor. Acet comlicatii sunt legate de prezenta anticorpilor care se formeaza contra acestei bacterii in corpul bolnavului, anticorpi care "ataca" din nefericire, indirect, si organele mentionate. Am incercat sa va explic foarte simplu (chiar simplist, as spune) de ce este nevoie sa verificam prezenta acestor anticorpi in sange prin dozarea ASLO.
Titrul ASLO (anti strepto lizina O) defineste nivelul momentan al anticorpilor antistreptococici, nivel care creste peste normal (200-250 UI) daca a existat o infectie recenta cu un germen de acest tip. Intrucat titrul anticorpilor scade in cateva saptamani, valoarea sa de moment nu este ilustrativa, ci este nevoie de o alta determinare, pentru a vedea evolutia sa i dinamica (daca este in crestere, inseamna ca infectia este f. recenta sau pacientul este purtator; daca este in scadere, infectia este mai veche si probabil a fost vindecata). Verificarea ASLO a fost si a ramas un indicator util in monitorizarea pe care medicul o face pentru prevenirea reumatismului articular acut (RAA), mai ales la copii si adolescenti, deoarece pericolul scade dupa 20 ani.